Słupki prowadzące U-1a | U-1b

Słupki prowadzące U-1a, U-1b to kluczowe elementy oznakowania drogowego montowany na skrajni dróg. Wykonane z trwałego PCV zapewniającego długą żywotność i odporność na warunki atmosferyczne. Słupki U-1a i U-1b służą do optycznego prowadzenia ruchu pomagając w orientacji odnośnie przebiegu drogi w warunkach obniżonej widoczności. Nowością jest model U-1a elastyczny charakteryzuje się zdolnością do odkształcania się i powrotu do pierwotnego kształtu po uderzeniu. Produkty posiadają certyfikat zgodności WE (CE) według normy EN 12899-3-2007. Dodatkowe akcesoria, takie jak maty antywegetacyjne i wilcze oczy, zwiększają funkcjonalność słupków, zapewniając ich widoczność oraz chroniąc przed wtargnięciem dzikiej zwierzyny na jezdnię.
Zobacz jako SiatkaZobacz ListaZobacz

Produkty 13

Ustaw kierunek malejący
Zobacz jako SiatkaZobacz ListaZobacz

Produkty 13

Ustaw kierunek malejący

Słupki prowadzące U-1 - optyczne prowadzenie ruchu

Słupki drogowe prowadzące U-1a i U-1b to niezbędne, wytrzymałe elementy infrastruktury drogowej, które pełnią kluczową rolę w poprawie bezpieczeństwa, poprzez wyznaczanie skrajni dróg. Słupki pomagają w orientacji co do przebiegu drogi, co szczególnie przydatne jest na łukach drogi i w warunkach ograniczonej widoczności. Dostępne w opcjonalnych wariantach U-1a-ee, U-1b-ee oraz U-1a-lt, U-1b-lt spełniają normy obowiązujące odpowiednio w Estonii i na Litwie.


Najważniejsze cechy słupków U-1a i U-1b

  • Wysoka jakość materiałów: Słupki wykonane są z PCV zapewniając trwałość i odporność na zmienne warunki atmosferyczne. Słupek U-1b posiada dodatkowo metalowe mocowanie umożliwiające jego instalację na drogowych barierach ochronnych.
  • Certyfikacja zgodna z normami: Produkty posiadają certyfikat zgodności WE (CE) według normy EN 12899-3-2007 gwarantując tym wysoką jakość i zgodność z europejskimi standardami bezpieczeństwa.
  • Widoczność i dodatkowe oznakowanie: Słupki mogą być dodatkowo oklejone oznaczeniami kilometrowymi i hektometrowymi co pomaga w sytuacjach awaryjnych, umożliwiając szybkie zlokalizowanie miejsca zdarzenia.

Rodzaje słupków drogowych prowadzących

  • U-1a: Standardowy model stosowany po obu stronach jezdni, wykonany z PCV, przeznaczony do montażu w odległości 1,0 m od krawędzi jezdni, z możliwością zmniejszenia tej odległości do 0,5 m w szczególnych przypadkach.
  • U-1b: Model montowany na barierach ochronnych, wyposażony w metalowe mocowanie, zapewniający dodatkową widoczność na zakrętach i wzdłuż barier.
  • U-1a-ee i U-1b-ee: Wersje spełniające normy obowiązujące w Estonii, dostosowane do lokalnych wymagań związanych z bezpieczeństwem drogowym.
  • U-1a-lt i U-1b-lt: Wersje spełniające normy obowiązujące na Litwie, zaprojektowane zgodnie z tamtejszymi standardami dotyczącymi oznakowania drogowego.
  • U-1a elastyczna: Specjalna wersja słupka U-1a, która charakteryzuje się zdolnością do odkształcania się i powrotu do pierwotnego kształtu po uderzeniu, co czyni ją idealnym rozwiązaniem na odcinkach dróg narażonych na uszkodzenia mechaniczne.

Korzyści wynikające z zastosowania słupków U-1a i U-1b

  • Zwiększenie bezpieczeństwa na drogach: Słupki wyraźnie wyznaczają przebieg drogi, co jest szczególnie istotne na zakrętach oraz w warunkach ograniczonej widoczności, takich jak mgła czy deszcz.
  • Ochrona przed dziką zwierzyną: Opcjonalne wyposażenie w wilcze oczy, które odbijają światła reflektorów, tworząc optyczną barierę, skutecznie odstrasza zwierzęta przed wtargnięciem na jezdnię.
  • Łatwość utrzymania terenu wokół słupków: Dodatkowe maty antywegetacyjne zapobiegają zarastaniu słupków trawą, ułatwiając ich konserwację i koszenie trawy wokół nich.
  • Odporność na uszkodzenia: Wersja elastyczna słupka U-1a jest szczególnie odporna na uderzenia, co pozwala na dłuższe użytkowanie bez potrzeby częstych wymian.

Zasady zastosowania słupków drogowych prowadzących

  • Drogi krajowe i wojewódzkie: Słupki te powinny być stosowane na całej długości tych dróg, aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo.
  • Drogi powiatowe i gminne: Słupki U-1a są zalecane na odcinkach z łukami poziomymi o promieniach mniejszych od 450 m oraz na całej długości drogi. Słupki U-1b mogą być stosowane na odcinkach z barierami ochronnymi.
  • Inne lokalizacje: Nie zaleca się stosowania słupków na odcinkach dróg z chodnikami przy krawędzi jezdni oraz na terenie miast, aby uniknąć kolizji z infrastrukturą miejską.

Montaż i usytuowanie słupków

  • Montaż słupków U-1a: Słupki te powinny być umieszczone po obu stronach jezdni, w odległości 1,0 m od krawędzi jezdni, pasa awaryjnego postoju lub pobocza twardego. W przypadku specyficznych warunków lokalnych, dopuszcza się zmniejszenie tej odległości do minimum 0,5 m od krawędzi. Słupki muszą być ustawione w jednej linii, równoległej do krawędzi jezdni, aby zapewnić ich niezmienność pionowego ustawienia.
  • Montaż słupków U-1b: Słupki te są instalowane po stronie jezdni, gdzie zainstalowana jest bariera ochronna, bezpośrednio na barierze. Ich usytuowanie również powinno być w jednej linii, zapewniając spójność wizualną i bezpieczeństwo.

Opcjonalne akcesoria:

  • Maty antywegetacyjne: Gumowe nakładki, które zapobiegają zarastaniu słupków trawą, ułatwiające ich konserwację i utrzymanie porządku wokół nich.
  • Wilcze oczy: Urządzenia odblaskowe montowane na słupkach, które odbijają światła reflektorów samochodowych, tworząc optyczną barierę, co skutecznie odstrasza dziką zwierzynę przed wtargnięciem na jezdnię.

Dlaczego warto wybrać nasze słupki U-1a i U-1b?

Słupki drogowe prowadzące U-1a i U-1b, oraz ich warianty dostępne w naszym sklepie drogowym MATECH, to produkty spełniające najwyższe standardy jakości i bezpieczeństwa. Wykonane z wytrzymałego PCV i wyposażone w opcjonalne akcesoria, takie jak wilcze oczy i maty antywegetacyjne, są niezawodnym rozwiązaniem na każdej drodze, gdzie kluczowe jest zapewnienie bezpieczeństwa i dobrej widoczności.

Wybierz sprawdzone rozwiązania, które zapewnią bezpieczeństwo i trwałość na Twojej drodze.