Słupki prowadzące U-1a | U-1b
Słupki drogowe prowadzące U-1a, U-1b to kluczowe elementy oznakowania drogowego, wykonane z trwałego PCV, które zapewniają długą żywotność i odporność na warunki atmosferyczne. Słupki U-1a i U-1b stosowane są w różnorodnych lokalizacjach, a ich warianty U-1a-ee, U-1b-ee oraz U-1a-lt, U-1b-lt spełniają dodatkowe normy obowiązujące odpowiednio w Estonii i na Litwie. Dodatkowo dostępna jest wersja U-1a elastyczna, która charakteryzuje się zdolnością do odkształcania się i powrotu do pierwotnego kształtu po uderzeniu. Produkty te spełniają wymogi certyfikatu zgodności WE (CE) według normy EN 12899-3-2007. Dodatkowe akcesoria, takie jak maty antywegetacyjne i wilcze oczy, zwiększają funkcjonalność słupków, zapewniając ich widoczność oraz chroniąc przed wtargnięciem dzikiej zwierzyny na jezdnię.
Słupki drogowe prowadzące U-1a i U-1b to nowoczesne i wytrzymałe elementy infrastruktury drogowej, które pełnią kluczową rolę w poprawie bezpieczeństwa na drogach. Wykonane z trwałego PCV, słupki te są odporne na różne warunki atmosferyczne oraz uszkodzenia mechaniczne, co gwarantuje ich długą żywotność i niezawodność.
Najważniejsze cechy słupków U-1a i U-1b
- Wysoka jakość materiałów: Słupki wykonane są z PCV, co zapewnia im trwałość i odporność na zmienne warunki atmosferyczne, a słupek U-1b posiada dodatkowo metalowe mocowanie umożliwiające jego instalację na barierach ochronnych.
- Certyfikacja zgodna z normami: Produkty posiadają certyfikat zgodności WE (CE) według normy EN 12899-3-2007, co gwarantuje ich wysoką jakość i zgodność z europejskimi standardami bezpieczeństwa.
- Widoczność i dodatkowe oznakowanie: Słupki mogą być dodatkowo oklejone oznaczeniami kilometrowymi i hektometrowymi, co jest szczególnie przydatne w sytuacjach awaryjnych, umożliwiając szybkie zlokalizowanie miejsca zdarzenia.
Rodzaje słupków drogowych prowadzących
- U-1a: Standardowy model stosowany po obu stronach jezdni, wykonany z PCV, przeznaczony do montażu w odległości 1,0 m od krawędzi jezdni, z możliwością zmniejszenia tej odległości do 0,5 m w szczególnych przypadkach.
- U-1b: Model montowany na barierach ochronnych, wyposażony w metalowe mocowanie, zapewniający dodatkową widoczność na zakrętach i wzdłuż barier.
- U-1a-ee i U-1b-ee: Wersje spełniające normy obowiązujące w Estonii, dostosowane do lokalnych wymagań związanych z bezpieczeństwem drogowym.
- U-1a-lt i U-1b-lt: Wersje spełniające normy obowiązujące na Litwie, zaprojektowane zgodnie z tamtejszymi standardami dotyczącymi oznakowania drogowego.
- U-1a elastyczna: Specjalna wersja słupka U-1a, która charakteryzuje się zdolnością do odkształcania się i powrotu do pierwotnego kształtu po uderzeniu, co czyni ją idealnym rozwiązaniem na odcinkach dróg narażonych na uszkodzenia mechaniczne.
Korzyści wynikające z zastosowania słupków U-1a i U-1b
- Zwiększenie bezpieczeństwa na drogach: Słupki wyraźnie wyznaczają przebieg drogi, co jest szczególnie istotne na zakrętach oraz w warunkach ograniczonej widoczności, takich jak mgła czy deszcz.
- Ochrona przed dziką zwierzyną: Opcjonalne wyposażenie w wilcze oczy, które odbijają światła reflektorów, tworząc optyczną barierę, skutecznie odstrasza zwierzęta przed wtargnięciem na jezdnię.
- Łatwość utrzymania terenu wokół słupków: Dodatkowe maty antywegetacyjne zapobiegają zarastaniu słupków trawą, ułatwiając ich konserwację i koszenie trawy wokół nich.
- Odporność na uszkodzenia: Wersja elastyczna słupka U-1a jest szczególnie odporna na uderzenia, co pozwala na dłuższe użytkowanie bez potrzeby częstych wymian.
Zasady zastosowania słupków drogowych prowadzących
- Drogi krajowe i wojewódzkie: Słupki te powinny być stosowane na całej długości tych dróg, aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo.
- Drogi powiatowe i gminne: Słupki U-1a są zalecane na odcinkach z łukami poziomymi o promieniach mniejszych od 450 m oraz na całej długości drogi. Słupki U-1b mogą być stosowane na odcinkach z barierami ochronnymi.
- Inne lokalizacje: Nie zaleca się stosowania słupków na odcinkach dróg z chodnikami przy krawędzi jezdni oraz na terenie miast, aby uniknąć kolizji z infrastrukturą miejską.
Montaż i usytuowanie słupków
- Montaż słupków U-1a: Słupki te powinny być umieszczone po obu stronach jezdni, w odległości 1,0 m od krawędzi jezdni, pasa awaryjnego postoju lub pobocza twardego. W przypadku specyficznych warunków lokalnych, dopuszcza się zmniejszenie tej odległości do minimum 0,5 m od krawędzi. Słupki muszą być ustawione w jednej linii, równoległej do krawędzi jezdni, aby zapewnić ich niezmienność pionowego ustawienia.
- Montaż słupków U-1b: Słupki te są instalowane po stronie jezdni, gdzie zainstalowana jest bariera ochronna, bezpośrednio na barierze. Ich usytuowanie również powinno być w jednej linii, zapewniając spójność wizualną i bezpieczeństwo.
Opcjonalne akcesoria:
- Maty antywegetacyjne: Gumowe nakładki, które zapobiegają zarastaniu słupków trawą, ułatwiające ich konserwację i utrzymanie porządku wokół nich.
- Wilcze oczy: Urządzenia odblaskowe montowane na słupkach, które odbijają światła reflektorów samochodowych, tworząc optyczną barierę, co skutecznie odstrasza dziką zwierzynę przed wtargnięciem na jezdnię.
Dlaczego warto wybrać nasze słupki U-1a i U-1b?
Słupki drogowe prowadzące U-1a i U-1b, oraz ich warianty dostępne w naszym sklepie drogowym MATECH, to produkty spełniające najwyższe standardy jakości i bezpieczeństwa. Wykonane z wytrzymałego PCV i wyposażone w opcjonalne akcesoria, takie jak wilcze oczy i maty antywegetacyjne, są niezawodnym rozwiązaniem na każdej drodze, gdzie kluczowe jest zapewnienie bezpieczeństwa i dobrej widoczności.
Wybierz sprawdzone rozwiązania, które zapewnią bezpieczeństwo i trwałość na Twojej drodze.