Pachołki drogowe U-23
Pachołki drogowe U-23 o idealne rozwiązanie idealne do tymczasowego oznaczania przeszkód, robót drogowych, czy wyznaczania stref roboczych. W ofercie znajdują się pachołki elastyczne o wysokości 50 i 75 cm, wykonane z trwałego tworzywa, z białymi pasami dla lepszej widoczności. Pachołki ciężkie z ciężką, gumową podstawą są dostępne w wysokościach 50, 75 i 100 cm, wyposażone w odblask I lub II generacji, co sprawia, że doskonale sprawdzają się podczas krótkotrwałych prac drogowych. Dzięki zastosowaniu wysokiej jakości materiałów, pachołki te są odporne na uszkodzenia mechaniczne oraz promieniowanie UV, co zapewnia ich długą żywotność. Pachołki U-23c to kluczowy element infrastruktury tymczasowej organizacji ruchu, niezbędny na drogach, parkingach, a także w miejscach prowadzenia robót budowlanych.
Pachołki drogowe U-23 to funkcjonalne i wytrzymałe rozwiązania, przeznaczone do oznakowania oraz zabezpieczenia miejsc na drogach. Produkty te wykorzystywane są zarówno podczas krótkotrwałych, jak i długoterminowych prac drogowych. Dzięki różnorodnym modelom, można je dostosować do specyficznych warunków, zwiększając bezpieczeństwo i widoczność w wyznaczonych strefach.
Najważniejsze cechy pachołków drogowych U-23
- Wysoka widoczność: Dzięki zastosowaniu odblasków oraz intensywnych kolorów (pomarańczowy, czerwony), pachołki są dobrze widoczne zarówno w dzień, jak i w nocy.
- Odporność na warunki atmosferyczne: Wszystkie modele wykonane są z trwałych materiałów odpornych na działanie promieni UV, wilgoci i zmian temperatur, co zapewnia ich długą żywotność.
- Stabilność i bezpieczeństwo: Ciężkie podstawy, szczególnie w modelach U-23C, zapobiegają przewracaniu się pachołków w trudnych warunkach pogodowych, zapewniając stabilność nawet na nierównych powierzchniach.
- Elastyczność i mobilność: Pachołki elastyczne można łatwo przenosić w dowolne miejsce. Mimo ich niewielkiej wagi, są wystarczająco stabilne, aby przeciwstawić się nawet silnym podmuchom wiatru, co czyni je idealnym wyborem w sytuacjach, gdzie konieczne jest szybkie oznakowanie strefy.
- Widoczność i odblaski: Modele z odblaskami są doskonale widoczne po zmroku, a dodatkowo, można na nich zamocować lampę ostrzegawczą, co jeszcze bardziej zwiększa bezpieczeństwo w miejscu prowadzonych robót.
- Wszechstronność zastosowania: Idealne do wyznaczania torów jazdy, zabezpieczania miejsc robót drogowych oraz oznaczania świeżo malowanych linii na jezdni.
Rodzaje pachołków drogowych U-23
- Pachołki elastyczne (50 i 75 cm): Wykonane z wytrzymałego, elastycznego tworzywa w kolorze pomarańczowym, wyposażone w białe pasy dla lepszej widoczności. Są idealne do szybkiego oznakowania miejsc niebezpiecznych lub stref wymagających doraźnych interwencji, takich jak świeżo malowane linie na jezdni.
- Pachołki ciężkie U-23C (50, 75, 100 cm): Posiadają solidną, gumową podstawę wykonaną z recyklowanego materiału, co zapewnia doskonałą stabilność. Dostępne są w wysokościach 50, 75 i 100 cm oraz wyposażone w odblaski I lub II generacji. Pachołki te sprawdzają się w miejscach prowadzenia krótkotrwałych robót drogowych, a fluorescencyjna folia gwarantuje doskonałą widoczność zarówno w dzień, jak i w nocy.
- Pachołki lekkie: Modele o lżejszej konstrukcji, które są łatwe w transporcie i ustawianiu. Przeznaczone do sytuacji, gdzie konieczne jest szybkie i częste przenoszenie pachołków, np. na parkingach lub podczas organizacji imprez masowych.
Jakie są korzyści wynikające z zastosowania pachołków drogowych U-23?
- Zwiększona widoczność i bezpieczeństwo: Dzięki jasnym kolorom i odblaskom, pachołki drogowe U-23 są doskonale widoczne w każdych warunkach, co pomaga w skutecznym oznakowaniu stref zagrożenia.
- Trwałość i wytrzymałość: Wykorzystanie elastycznego tworzywa oraz recyklowanej gumy sprawia, że pachołki są odporne na trudne warunki atmosferyczne, takie jak deszcz, śnieg czy intensywne promieniowanie słoneczne.
- Łatwość transportu i obsługi: Pachołki są kompaktowe i lekkie, dzięki czemu można je łatwo przewozić w niemal każdym pojeździe. Pozwala to na szybkie ich zastosowanie np. w sytuacji awaryjnej, by zabezpieczyć miejsce wypadku i ograniczyć ryzyko kolizji.
- Wszechstronne zastosowanie: Oprócz robót drogowych, pachołki te mogą być wykorzystywane do organizacji placów nauki jazdy, tworzenia torów przeszkód czy podczas treningów sportowych, np. piłki nożnej lub hokeja.
Przykłady zastosowania pachołków drogowych U-23
- Wyznaczanie skosów: Pachołki drogowe są używane do stopniowego zwężania jezdni, co pozwala na bezpieczne przekierowanie ruchu w przypadku zwężeń jezdni spowodowanych robotami drogowymi.
- Wyznaczanie toru jazdy pojazdów: Pachołki pomagają wyznaczyć tor jazdy w miejscach robót drogowych, co zwiększa bezpieczeństwo zarówno kierowców, jak i pracowników drogowych.
- Prowadzenie robót krótkotrwałych lub szybko postępujących: Pachołki U-23 są idealne do zabezpieczenia miejsc, gdzie prowadzone są prace krótkotrwałe, takie jak naprawy nawierzchni, malowanie linii czy inne prace drogowe, które szybko przemieszczają się wzdłuż jezdni.
- Awaryjne, doraźne oznakowanie miejsca niebezpiecznego: W sytuacjach awaryjnych, takich jak wypadki drogowe czy nagłe uszkodzenia nawierzchni, pachołki pozwalają szybko i skutecznie oznakować miejsce niebezpieczne, ostrzegając innych uczestników ruchu.
- Oznaczanie podłużnego uskoku (progu): Pachołki są stosowane do oznakowania progów powstałych podczas nakładania nowych warstw bitumicznych, co pozwala na ostrzeżenie kierowców o zmianach wysokości nawierzchni.
- Wygrodzenia wzdłuż jezdni powierzchni wyłączonych z ruchu: Pachołki mogą być używane do wygrodzenia powierzchni, które są czasowo wyłączone z ruchu, takich jak strefy przygotowane do przyszłych robót drogowych lub inne powierzchnie nieużytkowane przez pojazdy.
- Zabezpieczenie świeżo malowanych linii oznakowania poziomego: Pachołki drogowe doskonale nadają się do ochrony świeżo malowanych linii poziomych na jezdniach, co zapobiega ich przypadkowemu uszkodzeniu przez przejeżdżające pojazdy.
- Zabezpieczenie świeżo wykonanych remontów cząstkowych nawierzchni: Pachołki zabezpieczają miejsca drobnych napraw nawierzchni jezdni, szczególnie te o powierzchni do 1 m² i szerokości do 1,5 m, co pozwala na utrzymanie bezpieczeństwa na drodze do czasu zakończenia prac.
- Wygrodzenia wzdłuż jezdni powierzchni wyłączonych z ruchu dla potrzeb wykonywanych nakładek bitumicznych: Pachołki drogowe są używane do wydzielania stref robót związanych z nakładkami bitumicznymi, utrwaleniami powierzchniowymi oraz regeneracją nawierzchni, zapewniając bezpieczeństwo w miejscach prowadzonych prac.
Dodatkowe akcesoria
- Taśma odgradzająca na pachołek: Umożliwia szybkie i łatwe wydzielenie większych stref, idealna do użytku w połączeniu z pachołkami, tworząc tymczasowe bariery.
- Lampa ostrzegawcza Constar 1000: Przeznaczona do montażu na pachołkach, zapewnia zwiększoną widoczność w warunkach słabej widoczności, np. podczas nocnych robót drogowych lub przy złej pogodzie.
Zasady ustawiania pachołków drogowych:
Podczas ustawiania pachołków drogowych U-23 należy przestrzegać pewnych zasad, aby zapewnić maksymalną efektywność oznakowania oraz bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego:
- Odległości między pachołkami:
- 3 metry – przy wyznaczaniu skosów.
- 10 metrów – przy oznaczaniu podłużnego uskoku.
- 5-10 metrów – przy wygrodzeniu wzdłuż jezdni powierzchni wyłączonych z ruchu.
- 12 metrów – przy zabezpieczaniu świeżo malowanych linii.
- 0,5 metra – przy zabezpieczaniu świeżo wykonanych remontów cząstkowych.
- Kolor i widoczność: Pachołki drogowe powinny być w kolorze czerwonym lub pomarańczowym. Dla lepszej widoczności zaleca się stosowanie pomarańczowego koloru fluorescencyjnego, który wyróżnia się z otoczenia i zwiększa bezpieczeństwo. W przypadku pachołków pozostawianych na drodze w okresie od zmierzchu do świtu, białe pasy powinny być wykonane z materiałów odblaskowych, co zapewnia lepszą widoczność. Białe poprzeczne pasy mogą być wykonane z folii odblaskowej lub nakładanych płaszczy odblaskowych.
- Światła ostrzegawcze: Pierwszy i ostatni pachołek w szeregu powinny być wyposażone w światło ostrzegawcze, aby jeszcze bardziej zwiększyć widoczność strefy.
- Zalecane rozmiary: Na drogach, gdzie dozwolona jest wyższa prędkość, takich jak autostrady i drogi ekspresowe, należy stosować pachołki drogowe o wysokości minimum 0,75 m. Konstrukcja pachołków powinna umożliwiać obciążenie ich u podstawy (np. piaskiem lub wodą) w celu zapewnienia stabilności. Pachołki te powinny być wykonane z elastycznego materiału, takiego jak tworzywo sztuczne lub guma.
- Możliwość montażu akcesoriów: Zaleca się, aby górna część pachołka była przystosowana do zamocowania świateł ostrzegawczych, co dodatkowo zwiększy bezpieczeństwo na drogach, zwłaszcza w nocy i w trudnych warunkach pogodowych.
Wymiary pachołków drogowych U-23
Odmiana pachołka | Wysokość pachołka (h) (mm) | Wymiary podstawy (k) (mm) | Szerokość pasa (P) (mm) | Minimalna masa po obciążeniu pachołka (kg) |
---|---|---|---|---|
U-23a | 1000 | 500x500 | 200 | 6 |
U-23b | 750 | 400x400 | 150 | 4 |
U-23c | 500 | 300x300 | 100 | 2 |
U-23d | 300 | 200x200 | 75 | - |
Dlaczego warto wybrać nasze pachołki drogowe U-23?
Nasze pachołki drogowe U-23 są wyprodukowane z materiałów najwyższej jakości, spełniają surowe normy bezpieczeństwa i są odporne na różnorodne warunki atmosferyczne. Dzięki szerokiemu wyborowi modeli, w tym pachołków elastycznych, ciężkich i lekkich, znajdziesz rozwiązanie idealne dla każdej sytuacji drogowej. Dodatkowo, oferujemy akcesoria, które jeszcze bardziej zwiększą funkcjonalność tych produktów, np. taśmy odgradzające i lampy ostrzegawcze.
Wybierając pachołki drogowe U-23 oferowane przez sklep drogowy MATECH, zapewniasz sobie bezpieczeństwo, niezawodność i długą żywotność w wymagających warunkach drogowych.