Słupek prowadzący U-1a to urządzenie bezpieczeństwa ruchu drogowego służące do optycznego prowadzenia ruchu drogowego, stosowane w celu poprawy bezpieczeństwa poprzez pomoc kierowcom w orientacji co do szerokości, lokalizacji skrajni i przebiegu samej drogi. Dzięki zastosowaniu na urządzeniach elementów odblaskowy, słupki pikietażowe są szczególnie przydatne w trudnych warunkach atmosferycznych oraz nocą. Zapewniając kierowcom funkcję wizualnego prowadzenia ruchu względem realnego przebiegu drogi.
Najważniejsze cechy trapezowych słupków prowadzących U-1a:
- Certyfikat CE: Pełna zgodność z normą EN 12899-3:2007, gwarantująca wysoką jakość i trwałość.
- Elementy odblaskowe: Umieszczone na czerwonym tle, białe lub czerwone elementy odblaskowe, równoległoboczne o szerokości 4 cm i wysokości 20 cm, zwiększające bezpieczeństwo i widoczność krawędzi jezdni nocą.
- Informacja o przebiegu drogi: Odblask barwy czerwonej oznacza prawą skrajnię jezdni, barwy białej informuje natomiast o skrajni lewej.
- Słupek trapezowy U-1a Trapezowy kształt o wysokości 1495 mm i szerokości 80-120 mm.
- Dodatkowe oznakowanie: Możliwość umieszczenia oznaczeń kilometrowych, hektometrowych i znaków alarmowych U-1d lub U-1e wskazujących kierunek do najbliższego telefonu alarmowego.
Dlaczego stosujemy słupki prowadzące U-1a?
- Poprawa bezpieczeństwa: Elementy odblaskowe zapewniające widoczność skrajni nocą pozwalając ocenić szerokość i przebieg drogi.
- Wysoka trwałość: Odporność na warunki atmosferyczne i uszkodzenia mechaniczne.
- Funkcjonalność: Dodatkowe oznaczenia kilometrowe, hektometrowe, numery dróg, pomocne dla służb ratunkowych.
- Zgodność z normami: Spełnia europejskie normy EN 12899-3-2007.
Zastosowanie słupków U-1a:
- Drogi krajowe i wojewódzkie: Zalecane do stosowania na całej długości.
- Drogi powiatowe i gminne: Szczególnie przy łukach o promieniu poniżej 450 m. Zalecane na całej długości.
- Inne lokalizacje: Nie zaleca się stosowania na terenach miejskich oraz drogach z chodnikami.
Montaż i usytuowanie słupków U-1a
Słupki należy montować po obu stronach jezdni, w odległości 1,0 m od krawędzi jezdni lub pasa awaryjnego. Minimalna dopuszczalna odległość to 0,5 m, jeśli warunki terenowe nie pozwalają na większy odstęp.
Zasady umiejscowienia słupków
Słupki prowadzące U-1a rozmieszczenie
Miejsce umieszczenia |
Maksymalna odległość między słupkami [m] |
Odcinki proste i łuki o promieniach R > 1500 m |
100 |
Łuki o promieniach R [m] |
501–1500 |
50 |
301–500 |
33 |
201–300 |
20 |
151–200 |
15 |
< 150 |
0,1 R |
Zapewnij bezpieczeństwo na drogach i wybierz certyfikowane słupki prowadzące U-1a stosując certyfikowane słupki pikietażowe oferowane przez sklep drogowy MATECH, które są nieocenionym wsparciem dla kierowców i służb drogowych.
Znaleźliśmy inne produkty, które mogą Cię zainteresować!