Czy istnieją progi zwalniające bezproblemowo wytrzymujące ruch ciężarowy?
Jest to często zadawane nam pytanie. Odpowiedź na nie brzmi: TAK! jednakże nie tylko nie każdy próg się do tego nadaje, to jego stosowanie jest bezproblemowe tylko wyłącznie pod pewnymi warunkami
Progi zwalniające SALAMANDRA występują w konfiguracji wytrzymujące obciążenie ruchem samochodów zestawów o dopuszczalnej masie nawet do 40 ton! Od wielu lat skutecznie stosujemy odmianę tych progów z odpowiednio dobraną mieszanką gumową przy halach produkcyjnych, w obrębie magazynów i wszędzie tam gdzie występuje na co dzień ruch ciężarówek. Służą poprawie bezpieczeństwa przy wyjazdach z hal, przy ciągach pieszych na terenach zakładów, czy zabezpieczeniu sprzętu takiego jak wagi transportowe. Progi posiadają odpowiednio wzmocnione wewnętrzne wkładki mocujące oraz montowane są wyłącznie na dedykowanych elementach montażowych w klasie nie mniejszej niż 5.6
Montaż progów mających wytrzymać obciążenie samochodów ciężarowych powinien zostać zlecony firmom specjalizującym się w tym zagadnieniu. Należy wykonywać go niezwykle starannie z użyciem dodatkowych wzmocnień uwzględniając wytrzymałość podłoża, jak również nie zapomnieć o specjalnych zestawach montażowych z odpowiednio dobranym gwintem oraz klasą wytrzymałości. Wzmocniony montaż progów w zależności od nawierzchni może wymagać dodatkowego kotwienia. Do tego celu wykorzystywane są kanały pod progiem zwalniającym a do stalowej rurki w niej mieszonej dopasowywane są wzmocnienia, które osadzane są na dodatkowej kotwie mechanicznej. Podstawowym i najważniejszym elementem montażu jest użycie dedykowanych elementów montażowych ze specjalnie wzmacnianym gwintem, które zapobiegają wykręcaniu się mocowań pod wpływem dużych dynamicznych sił powstających na skutek sprężynowania progu.